EOTD: Catrice Absolute Matt Palette

Afgelopen zaterdag liet ik je al het Absolute Matt palette van Catrice zien, vandaag laat ik een look met dit palette zien. Een look die grotendeels, maar niet volledig, met dit palette gemaakt is. Niet volledig omdat ik simpelweg niet hou van een matte kleur op mijn bewegend ooglid, zeker niet als deze ook nog eens een lichte kleur is. Mede omdat ik brildragend ben, en mijn ogen al voor een groot deel wegvallen. Vandaar dat ik 9 van de 10 keer een glanzende oogschaduw op het bewegend ooglid gebruikt, mijn ogen komen hierdoor net iets meer naar voren.

Wel heb ik voor het bewegend ooglid ook een oogschaduw van Catrice gebruikt, namelijk 780 My name is PEarl. Een mooie shimmery oogschaduw, die ik nat aanbreng omdat hij niet zo gepigmenteerd is.

Nog even het palette er bij voor de omschrijving. Nadat ik My name is PEarl aangebracht heb ga ik verder met de crease. Als eerste breng ik de derde kleur van het palette aan op en boven de crease om te fungeren als overgangskleur. Deze zorgt er voor dat een donkere creasekleur mooier blendt en niet te hard wordt. Als deze kleur goed geblend is pak ik de tweede kleur van het palette, de zalmkleur. Deze gebruik ik als matte highlighter boven de overgangskleur tot aan mijn wenkbrauw.

Hierna ga ik met de ccrease verder. Ik pak de vijfde kleur en breng deze vanuit mijn buitenste ooghoek diep in de crease aan. Omdat ik hier al een lichtere kleur aangebracht heb, blendt deze kleur als een droom. Je hoeft er niet veel voor te doen, een paar keer heen en weer met de kwast en je creasekleur is klaar.

Als laatste pak ik de laatste kleur, grijsbruin. Deze breng ik aan vanuit de buitenste ooghoek tot aan het midden van de bovenste wimperrand. Zo zijn de wimpers net een beetje extra aangezet aan de uiteinden, zonder dat je een oogpotlood benodigd bent.

Een zwarte mascara tenslotte maakt deze natuurlijke look helemaal af. Ik breng geen kleur aan over mijn ogen, mijn ogen liggen vrij diep en door oogschaduw onder het oog aan te brengen wordt dit optisch alleen maar versterkt. Mij staat dit dus niet, maar staat het jou wel, be my guest!

Heb jij het Absolute Nude palette al gekocht?

One thought on “EOTD: Catrice Absolute Matt Palette

Leave a comment